Sunday, January 2, 2011

Tahun Baru & Azam Baru...

Sedar tak sedar, sekarang dah masuk tahun 2011...rase cam cepat je mase ni berlalu. Permulaan tahun baru, disertakan dgn azam tahun baru.
Aku tgk kt 'muka buku' rmai yg bsungguh2 dgn azam tahun baru. Ade yg nk tgkatkan kualiti idup la, nk beli kete, nk smbung study, nk kawen, & mcm2 la lg..

Tapi smalam, ade sorang kwn lame aku (kwn yg pernah rapat suatu mase dlu) yg dh lame x contact ni tiba2 je smbg dgn aku n tanya ape azam tahun baru aku. Dia tanya, "Wani ape azam ko tahun 2011 ni?"... Aku pun dgn bsemangat jayanya pun bgtau la azam aku, nk dptkan dreams job aku. Br lpas abis study la katakan...Msti la nk dpt keje yg aku impikan...(tbayang2 kt atas kepala aku ni, keje kt opis besau n duduk atas kerusi besau n siap ade aircond besau lg!!!...haha)

Then, dia tnya lg, "xkan itu je azam ko?"...Aku pun jwb la lg soalan dia tuh, "Aku nk kuatkan usaha lg m'cri keje n xkan putus asa"(bersemangat waja nih)...

Pastu kwn aku ni, tibe2 je gelak kt aku...Dia kata, "itu je ke azam ko?..Fuhh, pening kepala aku nk pkir ape lg azam aku. Lastly, aku pun dgn bangganya, ckpla yg azam aku lg, nk sediakan diri utk konvo yg bakal mjelang May 2011 nnti...  Uishh, dh x sabar rasenya nk konvo stelah 3 thun aku btungkus lumus study(tbayang2 aku tgh pkai jubah konvo...syoknya!!!)

Tngah syok2 cter smbil duk berangan ttg betapa excitednya aku nk konvo nnt, tetiba je kwn aku 2 tnya lg, "xkan itu je azam ko thun 2011 ni Wani?"...Aik, pelik plak aku rase bile kwn aku 2 asyik tnya soalan yg same je sejak 1 hour ktorg chatting...
Sbb boring n dh xtau ape jwpan yg patut aku bg lg kt dia, aku pun tnya la kt dia, "nape ko asyik tnya azam aku je nih?"(act, aku dh xtau dh ape lg jwpan yg aku patut bg kt dia sbb itu je azam aku...huhuhu)...

Dgn selambanya, tibe2 satu jwpan yg btul2 wat aku tkejut kuar dr mulut kwn aku yg kmudiannya buat aku  sedar yg umur aku ni dh tambah 1 TAHUN...huhuhu....Nampaknya umur aku dh meningkat la lagi setahun means 24 YEARS OLD.... Alamak, dah tua!!!! Camne ni?...xpe2, anggap jela still muda lg(skadar nk sedapkan ati je...huhuhu)

Tau x ape jwpan kwn aku 2 td?....Act, dia nk tnya aku bile nk kawen...KAWEN???...Aku xpkir pun lg ttg tuh. Tkulat2 aku nk jwb soalan kwn aku 2...mane xnya, aku mane ade calon...keje tetap n duit pun xde...Mentang2 la kwn aku 2 dh kawen n ade anak 2 org, blh plak dia tnya aku bile nk kawen...huhu..soalan maut btul la...

Sbnarnya, kwn aku 2 xsalah...Silap aku gak p janji dgn dia dlu mase dia br kawen dlu. Semalam dia terus ingatkan aku janji aku 2 dlu..Tkejut aku, rupa2nya dia still ingat lg janji aku 2..Dlu dia prnah tnya aku, "Wani, aku dh kawen, ko bile plak nk kawen?"...Mase 2 aku br je kt form 6, aku pun dgn selambanya pun jwbla, "tunggu ko anak 2 org dlu br aku kawen". T'ingat blik janji aku 2, rase cm nk tjerut leher aku ni...Tu la, sape sruh men ckp je, x pkir dlu...patutnya dlu sblm janji cmtu aku patut kira dlu brape anggaran thun utk aku abis study n dpt keje mantap. Ni x, men ckp je x pkir dlu...

Untuk defend diri sbb slh buat phitungan janji dlu, aku pun ckp la kt kwn aku 2 yg aku x ready lg utk semua 2. Lgpun, byk lg impian aku yg x tcapai...Anggap jela umur aku x tua lg...hehe

Nasib baik la kwn aku ni memahami aku n trus x tanya lg pasal 2..klu x, abis la aku...huhu. Act, ade lg smbungan kpd janji aku 2. Nasib baik kwn aku 2 x ingat. Klu x, abis la aku...blh bankrup jdnya....huhu
Ttg smbungan janji ktorang 2, lbih baik aku simpan je sorang2. Harap2 la kwn aku 2 x ingat lg dh...(tgh doa ni, spy kwn aku 2 xingat...hehe) Lega rasenya....

Pkir ttg azam 2011 ni, rase cam lega sbb akhirnya aku sdh bjaya mnempuhi thun 2010 yg amat mcabar 2...byk btul dugaan pd thun 2010..tahun akhir study la katakan...Tp Alhamdulillah, lega dh rasenya sbb smuanya dh pun blalu... 

SELAMAT TINGGAL 2010 & SELAMAT DATANG 2011!!!!....
AZAM & SEMANGAT BARU!!! CHAIYOK2!!!

No comments:

Post a Comment