Sunday, January 2, 2011

Mencari....

Selama bbrapa thun ni, dh lame aku mencari 'dia'...Klu nk dihitung, almost 8 years aku cri dia..tp still x jmpe2...Lately, aku sering t'ingatkan dia..smpai t'mimpi2 saat ktorg bjumpa dlu..'N' mane kau???..

Aku dh lame mencari dia yg hilang entah dimana...Disebabkan kkhilafan aku dlu, aku hilang kau, teman n kwn baik yg xpernah aku jmpa lg seperti kau..Selama ni, aku x pernah jemu cari kau walaupun aku prnah mncari pengganti utk gantikan diri ko disamping aku..Tp syg, pengganti yg aku harapkan dpt mbuat aku mlupakan kau telah mengkhianati aku..Sekali lg detik itu tiba, aku mula mencari kau lagi. Namun, hampa yg aku terima..Hampir semua kwn2 n kenalan yg pernah mengenali kau tak ingat lg sape kau..Kalau ade yg still ingat kau pun, mengatakan xtau kau di mana..Hampa lagi aku rasakan...

Selama ni, byk kali kwn2 n kenalan aku tanya, "Wani tggu ape lg?..Cari la pengganti yg baru...". Aku sbnarnya dh lame lupakan ttg cinta aku putus tgh jalan 2. Tp kwn2 n kenalan aku ingat, selama ni aku still mencari org yg prnah melukakan hati aku 2..Diorang silap. Aku x mencari dia..Tapi aku mencari 'N'...

Dah b'tahun2 aku mencari dia..Tp masihkah ade harapan utk aku jmpa dia dan membetulkan semula salah faham di antara kami?..huh..Ape yg perlu aku buat lg?..Perlukah aku mencari dan terus menunggu?...Aku keliru...

Malam semalam btul2 tlh menyedarkan aku betapa tingginya risiko yg aku tanggung ni, demi mencari dia dan menolak setiap insan yg berjantina 'lelaki'...Buat pertama kalinya, semalam aku telah meluahkan segala yg terbuku dihati ini dan menceritakan semuanya pd sorang kwn aku. Walaupun dia x kenal siapa 'N' tapi sekurang2nya kata2 nasihat dia btul2 telah menyedarkan aku..Kata2 kwn aku semalam dlm 'muka buku' btul2 telah mnyedarkan aku..Katanya, "sampai bila Wani nk tuggu n cari die? ntah2 dia dh bahagia dan lupakan Wani.."

Tersentap jantung aku mase membaca kata2 tu di ruangan 'chatting muka buku '...Bagaikan jantung aku disentap dgn besi yg teramat kuat..Sedih rasenya waktu itu..Tapi aku sepatutnya berterima kasih pd kwn aku 2 sbb dh sedarkan aku dr kenangan kabur yg aku kejar selama ni..yg x tau dimana hala tujunya nanti..

Kata2 semangat n nasihat semalam btul2 mengubah diri aku kini. "past is past" dan "mulakan hidup baru"...itulah ayat kwn aku semalam...Thanks...Wani janji akan berubah demi masa depan Wani sendiri...

So, untuk azam tahun 2011 ni, aku nak tambah lg satu azam..Azam ni akan aku tunaikan juga pd thun ini...InsyaAllah, harap2 tercapai...Tak perlu la aku tulis kt sni ape azam tambahan aku 2...Biarlah rahsia...cewah, cam Dato' Siti la plak...hehe. Kwn2 doakan la azam aku ni tercapai ye!!!Thanks...

P/S: Kpd kwn yg nasihatkan aku smalam 2, jgn gtau sape2 tau pasal semalam...yg 'misi' Wani gtau semalam tu, rahsia tau...Syyhhhh!!!! ;)

No comments:

Post a Comment