Tuesday, April 13, 2010

keliru tp happy...

skrg ni aku rase keliru sgt dgn diri aku ni......huhhh....ape yg patut aku buat ni?....nape blh jd mcm ni....kelirunya!!!!.............nape hati aku b'debar2?...trase happy plak...hehe

skrg ni bile tringatkan memori dlu, aku tak rase ape2 pun...sedih, marah, benci, sakit...smua tak da...aku dh tak rase ape2?..nape ya?..tp bagus jgak aku tak rase cm sblm ni...at least, skrg rase happy n lbih tenang...

Alhamdulillah...akhirnya tiada lg perasaan sedih, marah, benci, dan sakit pd memori yg dh pun b'lalu...aku b'syukur sgt2...trima kasih Allah....akhirnya doaku dimakbulkan...dh lame aku tggu saat ni...

Lepas ni blh la p praktikal dgn hati yg tenang dan gembira...yeay!!!!
Aku berjaya m'hapuskan semua prasaan itu!!!.............

Tp yg peliknya skrg ni, aku rase b'debar2 plak...nape ya?...hmm...
ntah la...aku pun keliru....nape?nape?....oh, tidak!!!!
tidak mungkin prasaan yg prnah aku rase sblm ni, muncul kembali.................
Tak mungkin!!!!.................

Oh, perasaan...jgn la muncul kembali dlm hati ini!!!!................pergilah jauh2!!!!!!!!!!!!!!!!
jauh dr hati ini....................sejauh lautan atlantik...............

aku tak mau rasa sedih, marah, benci, dan sakit dtg kembali..............
aku tak yakin aku mampu tanggung perasaan itu lg klu sejarah memori dlu berulang...
cewah, cm lirik lagu tomok, sejarah mungkin berulang je...haha

rmai org bg nasihat kt aku..cube la mulakan yg baru...buka buku baru, tutup buku lama...smua org tak sama...smpai bila nk still cm ni...
huhh...klu nk dhitung, rmai jgak org yg take care hal aku ni...trase disayangi plak...hehe..
tp nk buat cm mane...belum smpai masanya lg...itulah jwapan aku pd soalan n smua nasihat org pd aku...

hmm....yg sbenar2nya, aku sndiri pun tak ada jwapan bg smua soalan dan nasihat tu...
bg aku, kepercayaan pd Allah sgt penting....sbbnya, DIA lah pencipta seluruh alam dan kejadian t'masuklah takdir, jodoh, pertemuan, dan kematian...aku percaya Allah sudah menetapkan smuanya utk diri aku...so, jwapan yg ada wlaupun kurang kpastiannya adalah suatu hari nanti akan tiba saatnya....

so, tggu sajalah saat itu tiba nanti...sape tau mungkin esok, lusa, minggu depan, bulan depan, tahun depan, ataupun tahun2 yg akan datang...
tp aku harap jgn la lambat sgt plak....hehe
dgn harapan, Allah telah, sedang, dan akan mengaturkan jalan dan pilihan yg terbaik utk hamba NYA ini.........smoga Allah mendengar harapan dan setiap doaku....:D

No comments:

Post a Comment