Tuesday, March 30, 2010

Memori...

Kelmarin, semalam, dan arini...
memori tu asyik dtg je kt fikiran ni...huh...
keliru, sedih, sakit dan mcm2 lg...smuanya aku rasa...
x terluah dgn kata2...

Memori...
ape yg patut aku buat?...kau slalu muncul tiba2 tanpa ku pinta...mengapa?...
smakin nk mlupakan, smakin giat plak memori tu mnerjah kt fikiran ni....huh...

Aku slalu t'tanya2 knape smua tu t'jadi...tp aku x pernah ade jawapan tuk soalan aku tu...
Yg sbenar2nya, jawapannya ade pd Allah SWT sahaja...

"Ya Allah.....tlglah hamba MU ini....ssungguhnya diriku di dlm psimpangan yg teramat susah utk ku mmulakan langkah pjalanan baru ku...KAU bantulah hamba MU ini dlm m'nangani cabaran dan dugaan MU ini Ya Allah..KAU restuilah diriku dlm menuju ke jalan MU yang lurus itu...Amin...

itulah doa yg slalu ku amalkan setiap hari..doa ni dh jd mcn rutin dlm hidup aku..tanpa jemu, aku slalu amalkannya...smoga Allah makbulkan doa aku..InsyaAllah...

Memori...
pergilah kau dr hidupku...ssungguhnya tak ttahan lg diriku mnanggung derita dek tkenangkan memori luka itu....memori itulah yg byk mengubah diriku slama ini....

Kejamkah aku mlupakan memori itu?...bsalahkah aku membenci dirinya?...
pergilah...pergilah jauh dr hidupku....wlupun bkali kau mmintaku tidak mlupakan mu, tp apakan dayaku...

Aku adalah diriku...insan biasa yg jua punya hati dan prasaan...melihat dirimu bahagia...aku jua punya k'inginan tuk bahagia seperti dirimu...

Pergilah....jauh dr diriku....berilah peluang kpdku mmulakan langkah mnuju kbahagian yg mana tiada dirimu di dlm memori baru itu nnt...usahlah ko m'cari dan b'tanyakn ttg diriku lg...

Pergilah...kerna ssungguhnya aku tidak mahu berterusan membenci dirimu lagi...

Pergilah...

Maafkan aku...

No comments:

Post a Comment